top of page
-
Ik woon in het buitenland, kan ik ook bestellen?Voorlopig zal er op de website enkel verzending aangeboden worden naar Nederland, Frankrijk en Duitsland. (opgelet, er is geen track and trace voorzien bij levering in het buitenland). De prijs voor de verzending van een pakketje naar Nederland, Frankrijk of Duitsland is 11,60 euro. Er is gratis verzending voorzien voor bestellingen vanaf 60€.
-
Hoe lang duurt het voordat mijn producten geleverd worden?Nadat de bestelling werd doorgegeven, probeer ik zo snel mogelijk het pakketje te maken. Aangezien ik O’seap echter als bijberoep zal starten en dus ook nog als werknemer aan de slag ben, kan ik slechts tweemaal per week pakketjes verzenden. De verzendingen zullen normaal gedaan worden op dinsdag en vrijdag, de termijn van levering zal dus afhangen van het ogenblik van de bestelling.
-
Kan ik mijn bestelling aanpassen of het leveringsadres aanpassen?Eens de bestelling gevalideerd is, kan deze niet meer aangepast worden. Mail gerust naar info@oseap.be om alsnog een oplossing te vinden mocht er zich toch een probleem voordoen.
-
Kan ik mijn bestelling annuleren?Een bestelling kan enkel geannuleerd worden als deze nog niet verwerkt (verpakt) werd. Stuur dus zo snel mogelijk een mailtje naar info@oseap.be om te zien of de bestelling nog kan geannuleerd worden.
-
Kan ik mijn pakketje volgen?De pakketjes worden verzonden met Bpost. Van zodra door mij binnengebracht worden bij het verzendpunt, zal je normaal een email ontvangen met verdere informatie van het pakketje waarbij je ook de track & trace verder kunt volgen. (opgelet, er is geen track & trace voor pakketjes naar Nederland of Frankrijk). Dit kan uiteraard ook in de app van bpost indien je een account hebt. Mochten er zich problemen voordoen bij de verzending en je merkt in de track & trace dat er problemen zijn, geef dan gerust een seintje zodat we samen een oplossing kunnen zoeken.
-
Wat zijn de opties/kosten voor verzending/afhaling binnen België?Aangezien ik O’seap begin als bijberoep en dus ook nog als werknemer aan de slag ben, zal ik tweemaal per week pakketjes versturen met Bpost. De verzendingen zullen normaal doorgaan op dinsdag en vrijdag. Je kunt ook je bestelling komen afhalen op mijn adres te Vredestraat 40, 8400 Oostende, opgelet, aangezien dit geen winkel is vraag ik om te mailen naar info@oseap.be om een tijdstip van afhaling af te spreken. Indien de afspraak niet nageleefd wordt door de afhaler, kan er slechts eenmalig een nieuwe afspraak ingepland worden. Verzending kost binnen België 6,65 € per pakketje en is gratis bij een aankoop vanaf 40 euro.
-
Kan ik mijn bestelling retourneren?Retourneren is enkel mogelijk als kan aangetoond worden (mits het voorleggen van foto’s) dat de zending kapotgegaan is tijdens het verzendingsproces en het product bijgevolg stuk/kapot is aangekomen. Indien dit het geval is, stuur ik met plezier een nieuw exemplaar op, stuur gerust een mailtje naar info@oseap.be. Verder kunnen de producten die nog volledig intact zouden zijn, wegens hygiënische redenen niet retour gestuurd worden.
-
Wat is het verschil tussen zeep en o’seap bars?Ambachtelijke zeep is een volledig ander product. Zeep wordt immers gemaakt door een proces van verzeping met als resultaat een product dat een PH waarde heeft tussen de 8-10. Dit is de zuurtegraad van het product. Ik kwam tot de vaststelling dat dit voor mijn huid niet werkte en het beter is om een product te gebruiken dat aangepast is aan de PH-waarde van ons haar en/of onze huid.
-
Hoe lang gaat een bar mee?Dit blijft een moeilijke vraag. Ik heb meerdere mensen mijn bars laten testen en alles hangt af van zowel het gebruik en/of het haartype/ de huid. Het enige dat ik zeker kan bevestigen is dat een vaste bar veel langer meegaat dan een fles. Je hebt immers niet het risico dat je plots teveel product uit de fles laat spuiten en het product is veel geconcentreerder.
-
Moet ik een conditioner gebruiken na de shampoo?Ik adviseer om dit wel te doen, ook bij kinderen (zeker als het zomer is of als je kind af en toe gaat zwemmen). Het is immers zo dat reinigende producten zoals shampoo de haarschubben openzetten waardoor het haar stugger kan aanvoelen. Conditioner zorgt ervoor dat deze schubben dichtgaan en dat de voedende elementen worden opgenomen waardoor het haar gaat glanzen en gezond blijft.
-
Hoe kan ik mijn producten best bewaren?Om ervoor te zorgen dat de bars langer meegaan, moeten deze op een droge plek bewaard worden. De potjes kunnen gerust gebruikt worden om de bars te bewaren, deze bevatten aan de binnenzijde een waterbestendig laagje gemaakt van maïs. De potjes kunnen dus zeker ook gebruikt worden om de bars mee te nemen op reis. Je kunt de bars thuis natuurlijk ook opbergen in één van de zeepschaaltjes die aangeboden worden in de webshop. Deze worden met veel trots gemaakt door de mensen met een beperking die werkzaam zijn in de ateliers van de Duinhelm vzw.
-
Wat zijn de voordelen om een vaste bar te gebruiken?Het grootste voordeel is de impact op de natuur/het milieu. Er wordt immers geen plastic gebruikt in mijn producten, de verpakking van mijn producten en ook niet in het verzendmateriaal. Door het aankopen van mijn producten zorg je voor een algemene vermindering van het gebruik van plastic in jouw omgeving. Bovendien bevat een fles met vloeibare shampoo of douchegel voor het grootste deel water dat dus allemaal moet vervoerd worden. Door producten van O’seap te kopen zorg je ervoor dat je niet meer betaalt voor iets dat gewoon uit je kraan komt en enkel betaalt voor een kwaliteitsvol, geconcentreerd product. Als laatste voordeel is het zo dat veel andere shampoos goedkope reinigende stoffen gebruiken die agressief zijn voor onze hoofdhuid en onze huid. Ik koos er bewust voor om milde reinigende stoffen te kiezen, die goed zijn voor ons haar en onze huid. Voor mij is het product en de kwaliteit belangrijker dan kiezen voor een ‘goedkoop’ productieproces.
-
Mijn bars schuimen niet zoveel.Zeker bij de eerste ingebruikname kan het zijn dat de shampoobars en body wash bars niet veel schuimen. Dit komt omdat de bars nog niet eerder in contact kwamen met water. Bovendien kunnen mijn bars ook niet evenveel schuimen als andere commerciële producten aangezien ik er bewust voor gekozen heb om meer voedende ingrediënten toe te voegen aan mijn bars in plaats van meer schuimende stoffen. Dit wil echter niet zeggen dat de bars niet voldoende het haar/de huid reinigen, integendeel, ze reinigen op een heel milde manier en voeden ook voldoende het haar/de huid.
-
Het product dat ik wil bestellen, is uitverkocht.Aangezien ik alle producten zelf maak, kan het zijn dat er een product uitverkocht is. Ik probeer uiteraard om de stock zo snel mogelijk terug aan te vullen maar dat zal ook afhangen van de verkoop.
-
Waar worden de producten gemaakt?Aangezien ik pas begin met het maken van de producten worden deze op mijn thuisadres gemaakt in een speciaal ingerichte ruimte die voldoet aan alle voorwaarden van de wetgevingen. De producten worden allemaal door mezelf ontwikkeld en handgemaakt.
-
Zijn alle bars geschikt voor kinderen van gelijk welke leeftijd?De producten van O’seap werden geschikt bevonden door baby’s, kleuters en uiteraard oudere kinderen. Ikzelf ben wel de mening toegedaan dat kinderen onder 1 jaar het best nog niet gewassen worden met geconcentreerde producten.
-
Is de verpakking milieuvriendelijk?De potjes die ik tot op heden gebruik voor al mijn bars, zijn volledig composteerbaar. De etiketten zijn van gerecycleerd papier en ook het verzendmateriaal is milieuvriendelijk. Zowel in mijn producten als in het verzendmateriaal is geen plastic te vinden.
-
Zijn de betalingen gegarandeerd veilig?Jazeker, kijk maar naar het slotje boven- of onderaan in de zoekbalk! Dat wil zeggen dat de verbinding (nog) niet onderschept is door een 3de partij.
-
Welke betaalmethodes zijn er?Er kan betaald worden met bancontact of visa.
-
Waar vind ik een factuur van mijn aankoop terug?Deze zal jou via mail toegestuurd worden na de aankoop.
-
Wanneer zal de betaling uitgevoerd worden?Dit gebeurt direct na de bestellingen, echter kunnen enkele banken ervoor zorgen dat de betaling maar zichtbaar is enkele minuten na een betaling.
bottom of page